Emise vozidel
Stále přísnější normy
V průmyslu se často řeší ekologie, protože člověk produkuje jistý opad a škodlivé částice, přičemž cílem je co nejvíce je eliminovat. Proto se řada věcí recykluje, aby se materiál nevyhodil na skládku, ale zase se použil a byla z něj zase nějaká užitečná věc. Přeci jen naše planeta je pro lidstvo i ostatní živočichy nezbytná, a proto bychom se k ní tak měli chovat. Jednou z oblastí, kde platí normy pro emise jsou osobní automobily, přičemž řadí se do různých tříd.
U těch nejnižších se při přepisu platí ekologická daň, která není nijak nízká. Aby automobilky v současnosti normy splnili, tak k tomu využívají různých prostředků. Můžeme si všimnout, že objem motorů se snižuje a aby neměli nedostatek výkonu, tak se doplňují turbodmychadlem. Dalším prvkem je snižování hmotnosti, takže některé vozy nemají ani rezervní kolo. Samozřejmě pokročili i materiály, přičemž ty jsou lehčí, ale pevnost je slušná.
EGR a filtr pevných částí
Tyto součástky jsou běžné, protože mají na snižování emisí spalovacího motoru rozhodně velký podíl. EGR ventil zajišťuje to, že část spalin se zase vrací do části sání, takže zase projdou spálením. Takový oběh pochopitelně snižuje množství škodlivin. Kdyby šli teplé spaliny zase do sání, tak by to nebylo moc ideální. Z tohoto důvodu se využívá chladiče výfukových plynů. Kdybyste takový potřebovali do VW Caddyho III, tak jej naleznete pod kódem 03g131512ad, přičemž tento prodejce nabízí zánovní díl.
Vzhledem k tomu, že oxidy dusíku vznikají především za vysokých teplot, tak tento chladič tomu dost zabrání. Problém je v tom, že EGR způsobuje zvýšenou tvorbu pevných částic, takže výfukový systém je doplněn o jejich filtr. Pro správný chod motoru musí obě tyto části správně fungovat. Případnou potíž může odhalit měření při STK. Když se ukáže závada na filtru pevných částic, tak musíme počítat s tím, že to není levná součástka.